Ogólnopolski Związek Zawodowy
Pracowników Transportu
Rada Krajowa

Wzmożone kontrole PIP – czy pracownicy mają zapewnione bezpieczne warunki pracy


koronawirus

Wzmożone kontrole PIP mają na celu zbadanie, czy pracodawcy w czasie epidemii koronawirusa zapewniają pracownikom bezpieczne i niezagrażające zdrowiu warunki do pracy. Podstawową kwestią jest przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego związanego z COVID-19.

 

Podczas wzmożonych kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, które już są prowadzone w firmach, sprawdzane będzie, czy pracownicy mają zapewnione odpowiednie i bezpieczne warunki pracy – podkreśliła w rozmowie z PAP minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg.

Maląg powiedziała PAP, że mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią większość przedsiębiorców potrafiło w tym czasie zapewnić swoim pracownikom odpowiednie i przede wszystkim bezpieczne warunki do pracy. Ale – dodała – zarówno do resortu pracy, jak i do PIP-u wciąż wpływają sygnały, że nie wszędzie tak jest.

„Zagrożenie jest wciąż realne, więc już teraz należy przygotować się do nadejścia drugiej fali zachorowań” – podkreśliła minister Maląg. Przypomniała jednocześnie, że „firmy mają obowiązek zapewnić swoim pracownikom warunki pozwalające na wykonywanie swojej pracy w sposób bezpieczny i niezagrażający zdrowiu”.

W związku z tym, jak podkreśliła minister, Państwowa Inspekcja Pracy zwiększyła częstość kontroli w zakładach pracy.

„Szczegółowe kontrole PIP mają na celu sprawdzenie, czy w firmach przeprowadzono ocenę ryzyka zawodowego w związku z koronawirusem. Sprawdzane jest również to, czy przedsiębiorcy wprowadzili działania ograniczające rozprzestrzenianie się wirusa, tj. zapewnili środki do dezynfekcji rąk, ochronę nosa i ust, czy rękawiczki jednorazowe, a także, czy przeprowadzone zostały szkolenia bhp.” – poinformowała.

Zaznaczyła, że zdrowie i życie pracowników jest priorytetem.

„Przypominamy i apelujemy o przestrzeganie podstawowych zasad: należy stosować osłonę ust i nosa, zapewnić środki do dezynfekcji rąk oraz powierzchni płaskich i bezpieczną odległości między pracownikami” – dodała.

Autor: Dorota Stelmaszczyk

Źródło: INFOR

Udostępnij post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on telegram
Share on vk
Share on mix
Share on skype
Share on email

Zapisz się do naszego newslettera

Odwiedź nasz profil Facebook

Facebook Pagelike Widget

Polecamy ten portal

poradnik związkowca

Polecamy hosting

Archiwum